Mysig sista kväll på Wind beach resort!

I förrgår spenderade vi vår sista dag på Wind Beach Resort.

De senaste dagarna har sett ungefär likadana ut vädermässigt; varje morgon när vi vaknat har det varit väldigt molnigt, men sedan runt lunchtid har det spruckit upp och varit soligt/molnväxlande resten av dagen. Trots att det är molnigt lite då och då är värmen nästintill olidig ibland och det går knappt att vistas på stranden under dagen. Vattnet är så varmt i havet att man nästan bränner sig på det i det allra grundaste, ja ni hör ju hur sjukt det låter?! Då var det mer svalkande att slänga sig i poolen.

Eftersom att vi båda hade lyckats bränna oss dagarna innan bestämde vi oss för att hålla oss i skuggan nästan hela dagen, iallafall under de timmarna när solen är som starkast.

Vi startade morgonen med att sova lite extra länge och såg på pretty women som gick på tv. Sedan gick vi och åt frukost och satt kvar och läste och bara tog det lugnt. Innan lunch tog vi en promenad och på eftermiddan tog vi på oss våra snorklar (efter vi dränkt in oss i solkräm) och provade på snorklingen nere vid stranden. Tyvärr visade det sig inte vara det optimala om man inte har några bad/snorklings-skor då det var väldigt långgrunt och koraller samt sjöborrar fanns bara en liten bit ut.

Lite senare efter vi hade duschat och fräschat till oss spelade vi lite kort på altanen och käkade majskolvar (mums!). Sedan hade vi tänkt att gå till en resturang som vi hade tittat ut som hade stenugnsbakad pizza och bbq på menyn, vilket var våra stora cravings för kvällen. Det slutade dock med att vi hamnade på hotellets restaurang då det var helt folktomt på det andra stället. Och tur var väl det att vi ändrade planerna för vi hade nämligen världens mysigaste kväll!

Vi beställde en varsin tallrik från deras bbq-meny som innehöll grillspett, bakpotatis och god sallad och så lyxade vi till det med lite vin! Att vi sedan fick se typ världens finaste solnedgång under middagen och att det kvällen i ära var fire-show lagom tills vi hade beställt in desserten var ju bara två stora plus i kanten!

Som att inte kvällen redan hade varit helt fantastisk så valde vi att toppa kvällen med en varsin massage som vi hade tänkt ta dagarna innan men som inte blivit av. Det gjorde vi på "spa aurora" där vi tog en varsin timmes Thai-massage (helkroppsmassage), för cirka 80 svenska kronor vardera. De masserade, tänjde, böjde och stretchade kroppen på sätt som vi knappt trodde var möjligt.
Och trots att det ibland nästan gjorde lite ont var det på ett skönt sätt och det var omöjligt att avgöra om det hade gått 15 minuter eller 50. Så skönt var det! Snacka om att man känner sig som en helt ny människa efteråt!

Såhär snygga kläder fick vi ha på oss!

När vi var färdiga med massagen möttes vi av ett helt galet oväder utanför! Medan vi hade legat och haft det gött hade himlen öppnat upp sig och det blixtra och åska som aldrig förr!

Efter att ha väntat några minuter insåg vi att det inte skulle sluta på ett bra tag så det var bara att kliva ut och gå (simma) tillbaka till vårat hotell. Som tur var så låg inte vårat hotell särskilt långt bort men på den korta sträckan hann vi bli alldeles genomblöta från topp till tå. Vägarna hade redan hunnit bli översvämmade och när vi kom till hallen/korridoren hade det regnat in massor där.
Vi hade just börjat undra vart Thailands regnsäsong höll hus, haha!

Efter vi hade vridit ut våra kläder somnade vi gott efter en toppen-kväll! Snacka om ett perfekt avslut på vår vistelse på Wind beach och serani beach!

Senare kommer det nog lite bilder upp från Mango Bay där vi befinner oss nu! Så kika in om en stund igen!