Strand-häng @ Sokha beach

Hej. Har stått ganska stilla här, då dagarna ser ungefär likadana ut. Idag tog vi dock en tuk-tuk med några minuters färd bort till en annan strand nämligen Sokha beach för lite variation. Stranden ägs egentligen av en stor Resort som ligger precis ovanför, men en bit av stranden är öppen för allmänheten. Stranden var otroligt vacker, lugn och ren (!) till skillnad mot Occheutal beach som ligger nedanför oss, där skräp ligger lite här och var längs strandkanten. Sokha beach var välskött, det var personal gick runt och krattade, plockade löv och skräp och gjorde det fint. Det var även väldigt skönt att slippa alla tiggare och strandförsäljare som inte får befinna sig på den stranden, det är den enda stranden i Sihanoukville som har denna regel.

Härligt att vi äntligen hittat till en riktig paradis-strand som böckerna och skrifterna utlovade om skulle finnas här i Sihanoukville!

Så idag har vi njutit till fullo på den lugna stranden och (mestadels) legat i plurret för att smita från den olidliga värmen i solen, inte för att vattnet i havet svalkar särskilt mycket...

Här kommer ett gäng beach-bilder från dagen!

Sokha beach

Sand mellan tårna, ganska så underbart

Det blev även lite lek i vattnet.

Jocke tränade på att stå på händerna, och ibland gick det såhär galant!

Och ibland såhär.. Hihi.

Vi åt även en lunch på strandens enda bar/restaurang. Och betalt det kunde dom ta! Notan hamnade på 30 (!) dollar, alltså ungefär i samma prisklass, om inte mer, som en lunch skulle ha kostat hemma. Tyvärr var den inte ens särskilt god, men fin utsikt det hade vi iallafall!

Fin utsikt och trevligt sällskap iallafall! :)

Efter några timmar på stranden åkte vi tillbaka till hotellet för lite "mellis" samt planering av vår vistelse i Vietnam. På lördag drar vi vidare uppåt till Kampot i Kambodja för att sedan dagen efter ta en buss över gränsen till Vietnam.

Efter att de senaste dagarna dragit många nitlotter till restauranger, så beslutade vi att köra på ett säkert kort ikväll. Så vi gick en gata bort till denna restaurang, vårat 3:e besök där, hehe.

De har väldigt blandat på menyn men det vi har fastnat för är deras bbq erbjudande. Då får man välja valfritt kött/fisk/fågel/skaldjur som de grillar och sedan två tillbehör till det. Allt från sallad till pomme potatis och ris.

Jocke tog grillad kyckling med ris...

Och min favorit är grillad kyckling med bakpotatis, som man till och med får en klick smör till. Mums!

Nu befinner vi oss på hotellet och sitter ute på verandan, klockan är straxt innan 9 på kvällen. Nu ska vi beställa in något från baren och sedan planera lite till inför Vietnam innan det är läggdags. Bye!